سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
کـــــلام نـــو
حقیر افتخار سربازی امام زمان علیه السلام بر دوشم هست. طلبه ی ناچیزی هستم و هدفم بیان معارف ناب اسلامی و شبهه زادیی است.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 54
کل بازدید : 505970
کل یادداشتها ها : 99
خبر مایه


در روایات، همسانی و هم ترازی برخی از انسان ها مانند حضرت ابا الفضل العباس علیه السلام و همچنین زینب کبری سلام الله علیها با انبیاء سلف به چشم می خورد:
امام سجّاد (ع) در حقّ حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند: « أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَة» تو به حمد الله عالمی هستی که تعلیم نگرفته ای و فهمنده ای هستی که تفهیم نشده ای » (الإحتجاج على أهل اللجاج ، ج‏2 ، ص305)
از این سخن معصوم بر می آید که حضرت زینب (س) متّصل به عالم غیب بوده و علم خویش را نه از راه تعلیم بلکه از راه ملائک دریافت می کرده است ؛ و عصمت نتیجه ی چنین علمی است. چون وقتی کسی اتّصال به عالم غیب داشت،احتمال خطایش زائل می شود و محال است گناه کند.
در مورد حضرت ابولفضل العباس (ع) امام حسین (ع) روز عاشورا فرمودند: « بنفسی انت ــ جانم به فدایت » ؛ و محال است امام معصوم خود را فدایی غیر معصوم کند.
امام سجّاد علیه السلام فرمودند: « رَحِمَ اللَّهُ الْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّى قُطِعَتْ یَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِمَا جَنَاحَیْنِ یَطِیرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِکَةِ فِی الْجَنَّةِ کَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً یَغْبِطُهُ بِهَا جَمِیعُ الشُّهَدَاءِ یَوْمَ الْقِیَامَة»
خدا رحمت کند عمویم عباس را که ایثار نمود و خود را فداى برادرش کرد تا دو دستش قطع شد و خدا در عوض به او دو بال داد که بدانها با فرشتگان در بهشت می پرد چنانچه به جعفر بن ابى طالب عطا کرد ؛ و براى عباس نزد خداى تبارک و تعالى مقامى است که در قیامت همه ی شهداء بدان غبطه می خورند » (أمالی الصدوق، ص462)
بعید نیست که این تعبیر جمیع شهداء ، حتّی شامل برخی انبیای سلف نیز باشد که با شهادت از دنیا رفتند. والله العالم. چون در مورد اهل بیت (ع) قرینه داریم که کسی برتر از آنها نیست ؛ ولی در مورد برخی انبیای امم گذشته چنین قرینه ای نیست ، بلکه به سبب احادیثی چون « علماء امّتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل » بعید نیست که امثال حضرت ابولفضل (ع) برتر از برخی از آن بزرگواران باشند ؛ البته روشن است که حساب اولوالعزم جداست.


+ همراهان عزیز در ایام فاطمیه بنده را هم دعا کنید نیازمند دعاهای شما هستم


+ با سلام خدمت سروران گرانقدر وبلاگ کلام نو به روز شد . در انتظار نظرات سازنده شما ...


+ نعمت های بهشتی سراسر لذت است


+ با سلام خدمت سروران گران قدر ضمن تلیست ایام شهادت فاطمه زهرا (س) با مطلبی به عنوان فاطمه (س) معلم فرشته ها در خدمت دوستان هستم.


+ چرا دعاهاى ما مستجاب نمى شود امیرالمؤ منین على علیه السلام روز جمعه در کوفه سخنرانى زیبایى کرد، در پایان سخنرانى فرمود: دوستان بقیه جریان را در وبلاگ بنده مطالعه بفرمایید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ